Predpokladaný marketing alebo SEO má veľký vplyv na štruktúru, rozsah a cenu web stránky. Či už sa rozhodnete pre SEO alebo platenú internetovú reklamu, bude tvorba web stránky náročnejšia z nasledovných dôvodov.
SEO – optimalizácia pre vyhľadávače – stabilná návštevnosť web stránky vďaka vysokým pozíciám v Google
Výhodou optimalizácie je, že vhodne optimalizovaná stránka pre vyhľadávač a jej následné umiestnenie vo vysokých pozíciách na kľúčové slovo, vám môže priniesť zákazníkov bez nutnosti platenia akejkoľvek reklamy, pričom vyššia počiatočná investícia do tvorby web stránky sa vám môže veľmi rýchlo vrátiť. Pokiaľ sa rozhodnete pre túto možnosť, je vývoj web stránky o dosť náročnejší, ako keď získavanie nových zákazníkov prostredníctvom SEO nepotrebujete. Na dobré výsledky vo vyhľadávaní Google je nutné na web stránke urobiť množstvo práce navyše, ako príklady uvedieme optimalizáciu rýchlosti web stránky, úpravu textov na web stránke (copywrighting), štruktúru textu, vo väčšine prípadov je nutný aj väčší rozsah informácií na web stránke a mnohé iné faktory. Rozsah úprav bude závisieť od kľúčového slova, na ktoré sa vo výsledkoch vyhľadávania chcete dostať na vysoké pozície, a sily vašej konkurencie. Viac v sekcii SEO.
Platená reklama – okamžitý štart businessu
Platená reklama má viacero foriem. Môžete si vybrať z viacerých možností: propagácia cez Google Ads, Facebook alebo Instagram. Existujú aj iné formy platenej reklamy, ale vzhľadom na krátkosť textu sa budeme venovať len tým najzákladnejším. Pri platenej reklame si treba uvedomiť, že cena za platenú reklamu sa môže hýbať v stovkách až v mnoho tisícoch eur mesačne, a k tomu by mala byť prispôsobená aj web stránka, najmä čo sa týka intuitívnosti, prehľadnosti a rýchlosti. Preto v prípade, ak web stránka nebude spĺňať tieto parametre, môžu byť prostriedky vynaložené na reklamu minuté neefektívne. Viac v sekcii Platená reklama.