« Back

Tvorba loga
Corporate identity – návrh firemných farieb a materiálov

Logo a corporate identity patria k základným pilierom každej úspešnej spoločnosti. Logo symbolizuje vašu značku a odlišuje ju od konkurencie. Na základe tvaru loga, typografie a navrhnutých firemných farieb by zákazníci mali intuitívne spoznať, že sa jedná práve o vašu spoločnosť.

Z uvedeného vyplýva, že na tvorbe loga a firemných materiálov sa neoplatí šetriť. Prečo je tomu tak a z čoho sa návrh corporate identity skladá, sa dozviete v texte nižšie.

Čo potrebujete vedieť, ak sa rozhodnete pre tvorbu loga a corporate identity

Základné informácie

Tvorba loga – základ úspešného biznisu

Logotyp, alebo logo je grafika spojená s Vašou spoločnosťou, alebo firmou. Ak zákazník uvidí Vaše logo, vybaví si vašu spoločnosť. Správne navrhnuté logo môže vzbudzovať väčšiu dôveru klientov a môže Vám vydržať desiatky rokov.

Na tvorbe loga nie je vhodné šetriť, pretože nesprávne navrhnuté logo použité na reklamné a tlačové materiály môže spôsobiť, že neskoršia zmena vás bude stáť oveľa viac peňazí ako počiatočná úspora. Počiatočná úspora rádovo v desiatkach až stovkách eur môže pri väčších spoločnostiach spôsobiť náklady na re-branding v desiatkách až stovkách tisíc eur.

Pri tvorbe loga je dôležitý nielen jeho výzor, ale aj to, aby sa hodilo k štýlu prezentácie firmy. To znamená, že na logo netreba hľadieť prvoplánovo, ale je dôležitý aj jeho výzor na ostatných firemných materiáloch. Mnohokrát sa stáva, že vizuálne pútavý symbol nie vždy dobre vyzerá v určitom rozmere, čo môže spôsobiť nie príliš pútavý vzhľad na web stránke a billboarde, alebo inom firemnom materiály. Z tohto dôvodu je vhodné si k tvorbe loga doobjednať aj náhľady jednotlivých firemných, či propagačných materiálov, aby ste vedeli, ako bude logo na nich vyzerať.

Corporate idenity

Tvorba loga a corporate identity – koľko to bude stáť?

Na výslednú cenu za tvorbu loga a corporate identity má vplyv množstvo faktorov. Z tohto dôvodu je, ešte pred oslovením našej spoločnosti ohľadom cenovej ponuky, vhodné si zvážiť nasledovné faktory. K nim patrí:

  • typ loga a celková vaša predstava o logu, či má byť logo iba textové s grafickým prvkom, alebo má predstavovať viac významov
  • počet návrhov loga a jeho následných korektúr a farebných variácií
  • dizajn manuál k logu a jeho rozsah
  • použitá typografia v dizajn manuále môže mať významný vplyv na výslednú cenu loga vzhľadom k tomu, že k niektorým fontom je nutné zakúpiť licenciu
  • množstvo návrhov tlačovín, ako sú vizitky, hlavičkové papiere, obálky, brožúry a iné
Brožúra

Corporate identity – vizuálna identita vašej spoločnosti

Corporate identity okrem tvorby loga a návrhu firemných farieb zahŕňa aj vytvorenie grafických prvkov, ktoré sa budú používať pri vizuálnej prezentácii vašej spoločnosti. Tieto prvky dotvárajú celkový vzhľad vizuálu vašej spoločnosti. Ich použitie je široké, nemusí sa nachádzať iba na propagačných materiáloch a vizitkách, ale napríklad firemné farby a prvky môžu byť aj súčasťou vzhľadu vašej kancelárie, či budovy. Okrem toho, netreba pri návrhu corporate identity zabúdať aj na typografiu, nakoľko väčšina informácií a komunikácie medzi firmou a jej zákazníkom prebieha textovou formou. Aby informácie, ktoré chcete poskytnúť zákazníkovi, boli dobre čitateľné a zároveň pôsobili seriózne a vizuálne pútavo, správne použitie fontov tvorí neoddeliteľnú súčasť dobre vypracovanej corporate identity.

Pod firemnú identitu patrí názov spoločnosti, tvorba loga, návrh firemných farieb, hlavičkový papier, vizitky, brožúry, pečiatky a mnohé iné firemné materiály.

Kvalitne vypracovanou corporate identity odlíšite vašu značku od konkurencie a zvýšite dôveryhodnosť vašej firmy v očiach zákazníkov.

Dizajn manuál k logu a corporate identity

Dizajn manuál k logu – či je potrebný a čo by mal obsahovať

Dizajn manuál definuje použitie loga, jeho ochrannú zónu, definíciu farebnosti v CMYK, RGB, prípadne RAL, alternatívnu farebnosť, použité fonty, nesprávne použitie loga a iné.  Môže obsahovať aj náhľady loga, prípadne prvkov corporate identity na firemných materiáloch, prípadne výrobkoch vašej spoločnosti. Výhodou dizajn manuálu je, že pri vypracovávaní grafických podkladov inou spoločnosťou, bude táto spoločnosť vedieť, ako použiť vaše logo a ďalšie prvky firemnej identity. V takom prípade sa nestane, že každý váš firemný materiál bude vyzerať inak.

Po tvorbe loga, corporate identity alebo re-brandingu budete možno potrebovať

nasledovné služby

Tvorba web stránok

Tvorba web stránok

web stránka ako súčasť
firemnej prezentácie

Rovnako ako logo a corporate identity, je web stránka neoddeliteľnou súčasťou vašej spoločnosti… viac v sekcii Tvorba web stránok

Printová grafika - dokumentácia

Návrhy tlačovín

súčasť propagácie
vašej spoločnosti

Popri návrhu loga a corporate identity netreba zabúdať ani na návrh ostatných tlačových materiálov… viac sa dozviete v sekcii Grafika

marketing

Reklama

ukážte sa
svetu

Po vytvorení spoločnosti alebo zmeny loga je dobré oboznámiť o tejto skutočnosti vašich zákazníkov… viac v sekcii Reklama

Referencie našich log

Niektoré z našich prác

Spoľahlivosť

Flexibilita

Rýchlosť

Dodržanie termínov

Copyright © 2020 Abcdesign.sk